تولید محتوای وبسایت

تولید محتوای وبسایت و افزایش زمان بازدید
اگر قصد داریم وبسایتی طراحی نماییم که دارای بازدید فوقالعاده خوب و هدفمند در مورد کار ما داشته باشد، باید از رکن مهمی به نام تولید محتوای هدفمند استفاده نماییم. در این راه ما میتوانیم مشاور مناسبی برای شما باشیم تا مفاهیم مهم و محتوای ارزشمند خود را بشناسید و آنها را تولید نمایید و در اختیار کاربران خود قرار دهید
روشهای تولید محتوا
در این مقاله قصد داریم تا دو نکته اصلی در تولید محتوای باکیفیت را بهصورت دقیق و با ذکر مثال بررسی کنیم.
انتخاب موضوع مناسب
قبل از هر چیز باید تسلط کافی درزمینهٔ کاری خود داشته باشید و مطالعات روزانه خود را در سطح اینترنت یا کتاب افزایش دهید. همه آن چیزی که شما درزمینهٔ کاری خود میدانید و تجربه کردهاید میتواند برای دیگران ارزشمند باشد، هرچقدر این نکات ظریفتر و دقیقتر باشند مخاطبین مناسبتری نیز خواهند داشت.
بهطور مثال اگر شما سایت فروشگاه لوازم الکترونیکی داشته باشید اطلاعات زیادی برای ارائه به مخاطبین خواهید داشت که عموماً از اینترنت و سایتهای تولیدکننده خارجی به دست میآید. ولی اگر فروشگاه شما درزمینهٔ فروش کیف و کمربند چرم باشد چطور؟ آیا میتوانید اطلاعات مناسبی بر روی اینترنت پیدا کنید؟ خیر. در چنین شرایطی شناخت دقیق از زمینه کاری و تجربیات شما بسیار ارزشمند خواهد بود. مقالاتی مانند “تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی”، “نحوه و پروسه تولید چرم” یا مواردی شبیه این میتوانند مخاطبان محدود ولی مرتبط و مناسبی را به سایت شما جذب کنند.
هرچقدر کار تولید محتوا درزمینهٔ کاری شما سختتر باشد برای شما بهتر است! زیرا رقبای کمتری خواهید داشت. محتوای عمومی بهراحتی در اینترنت قابلدسترسی بوده و منابع زیادی برای دریافت آن وجود دارد. راه ایجاد تفاوت در اینترنت ارائه محتوای تخصصی و ارزشمند است.
تا همین چند صدسال پیش “مهندس” واژهای مستقل و معنادار بود، ولی با گسترش علوم، شاخههای جدیدی به آن اضافه شد تا جاییکه اگر از کسی بپرسید رشته تحصیلی تو چیست و بگوید مهندسی به نظر بیمعنی میرسد و در سؤال بعدی حتماً میپرسید چه رشتهای؟ همین مسئله را میتوان به سایتهای اینترنتی تعمیم داد.
نحوه ارائه محتوا
در بسیاری موارد محتوای موردنظر شما بسیار اندک است و بیش از چند خط ساده نخواهد بود. در این شرایط ممکن است ارائه آن بهصورت متنی، جذابیت زیادی نداشته باشد و یا با توجه به متن کم موردتوجه موتورهای جستجو قرار نگیرد. تغییر در نحوه ارائه و افزودن جذابیتهای بصری میتواند کیفیت محتوای شمارا افزایش دهد.
برای درک بهتر این مورد به یک مثال موجود بر روی اینترنت اشاره میکنیم.
یک سایت معتبر فروش کیف پول چرمی مطلبی را در مورد اینکه چطور میتوانید کیف پول خود را کمحجمتر کنید ارائه کرده است. شاید اگر این پرسش را از هرکسی داشته باشید با چند راهکار ساده مانند خارج کردن کارتهای اضافی یا استفاده از کارت الکترونیکی بجای پول نقد مشکل را حل کند.
ولی سایت Bellroy رویکردی متفاوت به این مسئله داشته و به همین دلیل نام و لینک آن را در این مقاله مشاهده کنید.
این سایت با ساخت یک ویدئو، یک صفحه مجزا و با بهکارگیری المانهای گرافیکی عالی این مسئله ساده را شرح و بسط داده است، به شکلی که شما هم ممکن است با دیدن آن چنددقیقهای را سرگرم شده و یا حتی آن را به دوستانتان معرفی کنید. اگر بخواهیم نوع جذب بازدیدکننده به سایت را ارزشگذاری کنیم، استفاده از تبلیغات کمترین درصد بازدهی را خواهد داشت و ممکن است از هر ۱۰۰۰ نفر یک نفر به مشتری شما تبدیل شود.
جذب افراد از موتورهای جستجو ارزشمندتر است و احتمال تبدیل بازدیدکننده به مشتری ۱ به ۱۰۰ خواهد بود. این عدد در معرفی شما توسط افراد به دوستان و آشنایان تفاوت چشمگیری خواهد داشت و ممکن است از هر ۳ نفر یک نفر در آینده به مشتریان شما بپیوندد.